“De Gelukskoffer”

“Ieder kind in zijn kracht”. 

Bevordert sociale veiligheid.

Coaching:

De methodiek “Gelukskoffer” is een ontdekkingsreis van 6 bijeenkomsten voor het kind en 1 ouderbijeenkomst, waarin het kind op zoek gaat naar zijn eigen kracht, zijn eigen mogelijkheden en de invloed die het heeft op zijn manier van denken. Een bewezen effectieve kant-en-klare interventie te gebruiken bij kinderen (van 8 t/m 12 jaar).

Lesmethode voor scholen:

Gelukskoffer is een wetenschappelijk onderbouwde lesmethode voor de groepen 3 & 4, 5 & 6 en  7 & 8 van het primair onderwijs. In zeven lessen van 1,5 tot 2 uur leren kinderen over geluk, de kracht van gedachten, zelfvertrouwen en actief burgerschap.

Het programma stimuleert kinderen zichzelf en de ander te leren kennen en vertrouwen: de basis voor een veilig schoolklimaat.

Zeven lessen in geluk.

Kinderen op jonge leeftijd positief ondersteunen in hun individuele emotionele ontwikkeling. Dat is de missie van Gelukskoffer. Het wetenschappelijk onderbouwde programma stimuleert kinderen zichzelf en de ander te leren kennen en vertrouwen, de basis voor een veilig schoolklimaat. In 7 lessen met verschillende thema’s werken de kinderen aan een positief en solide eigen gedachtegoed.

 

De gelukskoffer.nllogo-gelukskoffer-jpeg

Waarom gelukslessen voor kinderen?

Kinderen die jong kennismaken met persoonlijk leiderschap, de kracht van gedachten en de maakbaarheid van geluk hebben een positievere levenshouding. Dit geeft een stevige veilige basis, die hen en anderen inspireert een verschil te maken in de samenleving van morgen. Geluk is voor 40% te beïnvloeden door bewust gedrag. Kinderen kunnen dit leren. Kinderen zijn pas in staat om goed te zijn voor een ander als het goed gaat met het kind zelf.

Onderwerpen die in de lessen aan bod komen zijn:

  • LES 1 Wat is geluk?
  • LES 2 Positief denken
  • LES 3 Dankbaarheid
  • LES 4 Zelfvertrouwen
  • LES 5 Talenten
  • LES 6 Toekomstdromen
  • LES 7 Geluk doorgeven

“Kinderen op jonge leeftijd positief ondersteunen in hun individuele emotionele ontwikkeling en zorgen voor een veilig leerklimaat”

Iedere les begint met een filmpje waarin de Geluksprofessor alles vertelt over geluk. De rol van Geluksprofessor wordt gespeeld door Julian Ras, bekend van Dummie de Mummie en Bouwdorp. Hij wordt daarbij geholpen door een Geluksreporter die op onderzoek uitgaat.

De Geluksprofessor zet de kinderen aan het werk. Na het filmpje gaan de kinderen met de werkbladen (freubels) aan de slag, vanuit hun Eigen Wijsheid.

De leerkracht heeft een coachende rol.

“Spelenderwijs naast aandacht IQ ook aandacht EQ”

Trainingsmateriaal:

  • Een werkboek of freubels
  • een eigen Gelukskoffer,
  • geluksstenen/muntjes,
  • certificaat voor het kind na deelname aan de training.

De kinderen werken iedere bijeenkomst met hun Gelukswerkboek/ freubel. Tijdens de eerste bijeenkomst mogen de kinderen hun eigen unieke Gelukskoffer versieren. Ouders krijgen voor een ‘ouderboek’ met alle informatie over de bijeenkomsten mee.

Heb je nog vragen? Dan mag je gerust bellen of mailen: Britta Peters – Frölich  06-11 08 87 82 of mail info@kikkerik.nl of neem contact op middels het contactformulier.